Generali România, parte din Grupul Generali, s-a angajat ferm în a participa la eforturile internaționale de combatere a spălării banilor, a finanțării activităților teroriste și a sancțiunilor internaționale.
Grupul Generali a implementat un program global de conformitate privind combaterea spălării banilor („AML”) bazat pe risc („Program AML”) conceput pentru a respecta legile și reglementările AML în Italia și Europa, inclusiv Directiva (UE) 2015/849 (a 5-a Directivă împotriva spălării banilor) și alte legi și reglementări aplicabile referitoare la prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului în jurisdicțiile în care activează Generali. Programul AML oferă îndrumări tuturor angajaților și persoanelor care acționează în numele Grupului, cerându-le să desfășoare activități în conformitate cu legile, regulile și reglementările AML aplicabile.
În România cadrul legal care definește setul minim de măsuri de cunoaștere a clientelei este:
Grupul Generali a stabilit un program de conformare cu privire la combaterea spălării banilor, a finanțării activităților teroriste și a sancțiunilor internaționale care constă în:
Știm că pare birocratic momentul în care cerem multe informații și documente, dar este o măsură indicată astfel încât să asigurăm corectitudinea și completitudinea datelor. În calitate de asigurator, respectiv administrator de pensii private, avem obligația legala de a aplica procedurile de cunoaștere a clientelei și de a avea informații actualizate la zi cu privire la clienții noștri.
Suntem într-un proces continuu de căutare a celor mai ușoare metode de a simplifica experiența ta cu noi.
Îți solicităm informațiile care sunt necesare pentru documentarea activității pe care dorim să o facem împreună (ofertă și/sau poliță de asigurare sau act de aderare fond de pensii) . Periodic vom avea nevoie de a actualiza datele colectate inițial.
E un proces riguros și continuu prin care ne dorim să-ți oferim încrederea că Generali s-a angajat în eforturile de a menține sustenabil activitățile economice și nu tolerează activități infracționale din sfera economico-financiară.
În egală măsură este important și pentru tine să avem datele personale actualizate, să ne pui la dispoziție informațiile și documentele de care avem nevoie fie atunci când primești o notificare de la noi, fie atunci când știi că s-au schimbat informațiile pe care le avem deja despre tine. De exemplu, fie că ești persoana fizică sau juridică, când îți schimbi domiciliul sau adresa de email și nu ne comunici acest lucru, există riscul de a nu primi notificări sau informații importante legate de polița ta de asigurare sau după caz de contul personal aferent pensiei tale private.
Poți lua legătura cu intermediarul tău sau poți completa formularul online aici selectând “Actualizarea datelor cu caracter personal” aferentă entității Generali cu care ai un contract încheiat.
Pentru deschiderea relației contractuale, dacă ești persoană fizică, avem nevoie cel puțin de următoarele informații:
Pentru deschiderea relației contractuale, dacă ești persoană juridică, avem nevoie cel puțin de următoarele informații: atât pentru persoana juridică, precum și pentru persoana fizică/ persoanele fizice care o vor reprezenta în relația cu Generali.
Informațiile minime referitoare la persoana juridică includ:
Informațiile minime referitoare la persoana fizică reprezentant al clientului persoană juridică includ:
Informațiile minime referitoare la beneficiarul real includ:
a) Persoanele expuse public sunt persoanele fizice care exercită sau au exercitat funcții publice importante. Iată câteva exemple: șef de stat, șef de guvern, ministru, ministru adjunct, secretar de stat, membru al Parlamentului sau al altui organ legislativ central similar, membru al organului de conducere al unui partid politic, membru al curților supreme / curților constituționale / altor instanțe judecătorești de nivel înalt ale căror hotărâri nu pot fi atacate decât prin căi extraordinare de atac, membru al conducerii din cadrul curților de conturi sau din cadrul consiliilor băncilor centrale, ambasador, însărcinat cu afaceri și ofițer superior în forțele armate, membru al consiliilor de administrație și al consiliilor de supraveghere sau funcție de conducere a regiilor autonome / a societăților cu capital majoritar de stat / a companiilor naționale, director / director adjunct / membru al consiliului de administrație sau al organului de conducere a unei organizații internaționale.
b) Membrii de familie ai persoanei expuse public:
c) Persoanele cunoscute ca asociați apropiați ai persoanelor expuse public.
Sursa fondurilor reprezintă proveniența fondurilor implicate în relația de afaceri sau în tranzacția ocazională pe care o persoană fizică sau o persoană juridică o desfășoară cu Generali.
Generali România se supune Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului și pentru modificarea și completarea unor acte normative, conform Regulamentului ASF nr. 13/2019. Conform legii, avem obligația de a raporta Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor orice tranzacție cash mai mare de 10.000 Euro, aici sau în străinătate, indiferent dacă tranzacția se realizează printr-o singură operațiune sau mai multe operațiuni ce par a avea o legătura între ele.
1. Actualizarea datelor la inițiativa ta: imediat ce intervine o schimbare asupra informațiilor/ documentelor furnizate anterior (de exemplu: schimbarea actului de identitate, a domiciliului, a numărului de telefon etc).
2. Actualizare periodică la inițiativa Generali
Datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori va fi necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte, în baza unei analize specifice. În acest sens veți primi comunicări speciale.
În cazul în care nu îți actualizezi datele, începem să luăm măsuri graduale, începând cu refuzul acordării de produse/servicii noi și continuând cu blocarea accesului la produsele existente, neactualizarea putând să aibă drept consecință chiar și închiderea relației contractuale, respectând prevederile legislative specifice.
Pentru mai multe informații puteți consulta pagina dedicată aici
Toate datele sunt colectate în baza Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, conform Regulamentului ASF nr. 13/2019.
Pentru mai multe informații privind prelucrarea datelor cu caracter personal puteți consulta informațiile de aici
Beneficiarul real (eng. Ultimate Beneficiary Owner – UBO) este orice persoană fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul și/ sau persoana fizică sau juridică în numele ori în interesul căruia/ căreia se realizează, direct sau indirect, o tranzacție, o operațiune sau o activitate.
Beneficiarul real al unui cont deținut de un client persoană fizică este chiar persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacție.
Beneficiarul real al unei structuri de tip entitate juridică este persoana fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul și/ sau persoana fizică în numele căruia/ căreia se realizează o tranzacție, o operațiune sau o activitate. Definiția beneficiarului real se aplică atât societăților guvernate de legea română, cât și entităților corporative străine. Drept urmare, în determinarea beneficiarului real, dispozițiile legale se aplică și pentru societățile guvernate de o lege străină, ce dețin participații într-o societate guvernată de legea română.
A nu se confunda termenul de beneficiar al unui contract de asigurare sau al unui act de aderare cu terminologia de „beneficiar real”.
În cazul pensiei private, beneficiarul este participantul. Doar in caz de deces al participantului, beneficiar devine mostenitorul legal.
În cazul unei polițe de asigurare, beneficiarul asigurării este persoana desemnată de asigurat sau de contractant să primească indemnizația de asigurare.