I. CONTEXTUL PRELUCRĂRILOR
Începând cu data de 25 mai 2018, se aplică în toate statele Uniunii Europene Regulamentul 2016/679/UE („Regulamentul GDPR”) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Conform cerințelor Regulamentului GDPR și ale Legii Nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, vă informăm că Generali Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A. are obligația de a administra datele dumneavoastră personale, in calitate de participant la fondurile de pensii administrate, în condiții de siguranța și numai pentru scopurile specificate.
De asemenea, va comunicam ca Generali Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A. (numită în continuare „Generali Pensii”) este parte a Grupului Generali Assicurazioni, alături de Generali România Asigurare Reasigurare S.A. (numită în continuare „Generali Asigurări”). În acest context, va informam asupra faptului ca Generali Pensii și Generali Asigurări intenționează să ofere participanților la fondurile de pensii administrate de Generali Pensii si clienților Generali Asigurări, respectiv să primească de la aceștia – informații unitare într-o maniera integrată, dezvoltând o serie de activități de prelucrare comune, fiind incheiat in acest sens un acord de prelucrare a datelor conform cerințelor Regulamentului GDPR. Elementele esențiale de prelucrare a datelor prevăzute in acordul încheiat sunt cuprinse în prezenta notă de informare.
II. DESCRIEREA SCOPULUI
Generali Pensii prelucrează datele personale în mod legal, în conformitate cu prevederile normative aplicabile și în totală conformitate cu prevederile Regulamentului GDPR, urmărind următoarele scopuri:
1. Administrarea contului de pensie privată, in baza:
- temeiului contractual si legal – dacă ați semnat un Act Individual de Aderare la fondurile de pensii administrate de Generali Pensii;
- temeiului legal – daca ați fost repartizat aleatoriu de către instituția de evidenta (Casa Națională de Pensii Publice şi casele de pensii sectoriale) la Fondul Pensii Administrat Privat ARIPI.
In îndeplinirea acestui scop precum si a interesului legitim sunt incluse, fără limitare, următoarele activități subsidiare:
– Gestionarea serviciului de suport pentru clienți;
– Îndeplinirea obligațiilor legale, ex. raportări obligatorii conform prevederilor legale aplicabile, îndeplinirea obligațiilor privind arhivarea documentelor, monitorizarea securității fizice și electronice, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță, transmiterea informărilor obligatorii, etc.;
– Procesul de actualizare a datelor personale proprii in calitate de participant la fondurile de pensii administrate – ca urmare a identificării clienților comuni prin partajarea cu Generali Asigurări;
– Acoperirea cerințelor privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, sens in care Generali Pensii și Generali Asigurări vor partaja datele în vederea aplicării măsurilor legale de cunoaștere a clientelei, conform legii nr. 129/2019, completată prin normele de punere în aplicare, cuprinse în Ordinul ONPCSB nr. 102/2020 care reglementează obligația generală de cunoaștere a clientelei.
2. Alte scopuri, in baza:
- temeiul acordului propriu – dacă ați semnat un consimțământ pentru prelucrarea datelor personale, in alte situații
In îndeplinirea acestui scop sunt incluse următoarele activități:
– Procesul de actualizare a datelor personale in calitate de beneficiar la fondurile de pensii administrate – ca urmare a identificării clienților comuni prin partajarea cu Generali Asigurări;
– Activități de marketing menite să ofere o experiență personalizată și să răspundă eficient cerințelor dumneavoastră – scop de marketing – doar în baza acordului expres. In sens in care se poate proceda la colectarea și partajarea consimțământului pentru comunicări de marketing cu Generali Asigurări.
III. DATELE PERSONALE PRELUCRATE ÎN SCOPURILE DESCRISE ANTERIOR
• Date de identificare din actul de identitate sau de pe alte documente: numele și prenume, codul numeric personal, data și locul nașterii, seria și numărul documentului, cetățenia, adresa de domiciliu / reședință;
• Date de contact: adresa de corespondență, e-mail, număr de telefon; |
• Date privind sănătatea: date privind starea de sănătate declarate în cererile pentru plata contravalorii activului net în caz de pensionare/ invaliditate/ deces;
• Informații financiare: rezidența fiscală, contul bancar etc.;
• Date de geo-localizare: IP, cookies etc.;
• Date privind studiile si formarea/experiența profesională: locul de muncă/activitatea desfășurată. |
Suplimentar datelor enumerate anterior, pot fi prelucrate si alte date necesare îndeplinirii scopurilor de la punctul II sau referitoare la dumneavoastră, în legătură cu fondurile de pensii pe care Generali Pensii le administrează în numele dumneavoastră, date transmise personal ori prin reprezentant, cu ocazia convorbirilor/ corespondenței/ întâlnirilor cu Generali Pensii.
IV. LEGALITATEA PRELUCRĂRII DATELOR PERSONALE
Generali Pensii întemeiază prelucrarea datelor pe următoarele temeiuri juridice:
- Îndeplinirea unei obligații legale – in desfășurarea scopurilor descrise la Pct. II de mai sus. De exemplu pentru a respecta o obligație legală aflată în sarcina noastră referitoare la calitatea Dvs. de participant – privind aplicarea unui proces de cunoaștere a clientelei, precum și de respectare a principiilor GDPR referitoare la exactitatea datelor cu caracter personal, transmiterea informărilor obligatorii la adresele poștale / electronice.
- Executarea unui contract – Actul de aderare încheiat pentru a deveni participant la unul dintre fondurile administrate de Generali Pensii;
- Consimțământul pentru activitățile de prelucrare în scopuri de promovare a serviciilor companiei sau în alte scopuri prevăzute în acordurile privind prelucrarea datelor personale;
- Interesul legitim pentru comunicarea cu clienții Generali Pensii, monitorizarea securității sistemelor;
CÂT TIMP VOM STOCA DATELE
Generali Pensii prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal pe durata contractuală, până la expirarea obligațiilor legale/contractuale și conform termenelor de arhivare prevăzute de legislația în vigoare.
Date prelucrate în baza consimțământului sau a interesului legitim al Generali
- până la retragerea consimțământului acordat pentru activitățile care au la bază acest temei, sub condiția ca datele respective să nu fie necesar a fi prelucrate în continuare pentru îndeplinirea unor obligații legale;
- până la realizarea scopului de la punctul 2 sub condiția ca după acest moment să nu mai existe obligații legale de a reține datele.
V. TERȚII CARE VOR AVEA ACCES LA DATELE DVS.
Datele dvs. cu caracter personal vor putea fi dezvăluite numai în măsura în care acest lucru este strict necesar pentru atingerea scopului urmărit. In acest sens, am luat și vom continua să luăm toate măsurile necesare pentru a ne asigura că și furnizorii externi de servicii sau partenerii pe care i-am autorizat să prelucreze datele în numele nostru, au implementat măsuri de securitate fizică, electronică și managerială pentru protejarea acestor date.
Pentru transparenta in relația cu Dvs., va informam ca in îndeplinirea scopurilor prezentate la Pct. II, următoarele categorii de destinatari care vor avea acces la aceste date:
- Autorități de reglementare și alte autorități ale statului roman, dacă sunt solicitate prin cerințe legale sau statutare (ex. Casa Națională sau Sectorială de Pensii Publice, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Agenția Națională de Administrare Fiscala).
- Depozitarul – BRD Group Societe Generale S.A. în baza contractului încheiat conform legislației în vigoare;
- Furnizori de servicii poștale / curierat;
- Furnizori de servicii IT pentru compania noastră (hosting, stocare de date, call center etc), sau furnizori cărora le externalizăm anumite servicii de asistență tehnică, monitorizarea securității și detectarea intruziunilor;
- Furnizori de servicii de consultanta juridica sau consultanți în diverse domenii (ex. IT, prelucrarea datelor, auditori externi);
- Entități care fac parte din Grupul Generali, care îndeplinesc pentru noi activități specifice sau care centralizează anumite informații privind activitatea noastră în conformitate cu informațiile din prezenta notă de informare.
VI. TRANSFERUL INTERNAȚIONAL DE DATE
Anumite categorii de date cu caracter personal pot fi stocate și prelucrate în orice țară în care angajăm furnizori de servicii. Aceste țări au reguli de protecție a datelor care sunt diferite de cele din țara dvs. Cu toate acestea, vom lua măsuri pentru a ne asigura că orice astfel de transferuri respectă legile aplicabile privind prelucrarea datelor și că datele dvs. cu caracter personal rămân protejate conform standardelor europene. În anumite circumstanțe, instanțele, agențiile de aplicare a legii, agențiile de reglementare sau autoritățile de securitate din acele alte țări pot avea dreptul să acceseze datele dvs. personale.
În cazul în care legislația aplicabilă ne cere să ne asigurăm că un transfer internațional de date este guvernat de un mecanism de transfer de date, utilizăm unul sau mai multe dintre următoarele mecanisme:
- Clauze contractuale standard ale UE cu un destinatar de date în afara SEE sau Marea Britanie
- Verificarea faptului că destinatarul a implementat reguli corporatiste obligatorii
VII. DREPTURILE DE CARE VĂ BUCURAȚI
Generali Pensii vă respectă drepturile și vă asigură că ține cont în mod corespunzător de interesele dvs. Ca persoană vizată aveți drepturi legale specifice cu privire la datele dvs. cu caracter personal pe care le colectăm și prelucrăm.
• Dreptul la rectificarea sau actualizarea datelor;
• Dreptul la ștergerea datelor, când sunt îndeplinite o serie de condiții (spre ex. dacă datele nu mai sunt necesare pentru scopurile de mai sus);
• Dreptul la restricționarea prelucrării;
• Dreptul la opoziție/obiecție fata de prelucrarea datelor;
• Dreptul la informare; |
• Dreptul la informare;
• Dreptul de a modifica sau de a vă retrage, in orice moment, consimțământul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal pentru cazurile în care v-ati exprimat acest consimțământ;
• Dreptul la portabilitatea datelor;
• Dreptul de a va adresa justiției;
• Dreptul de a fi notificat în caz de încălcare a securității datelor; |
• Dreptul de a depune o plângere la autoritatea competentă (ANSPDCP – www.dataprotection.ro ). |
Menționăm că Generali Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A. nu prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal în scopul creării de profiluri (reprezentând orice formă de prelucrare automată a datelor cu caracter personal care constă în utilizarea acestora pentru a evalua anumite aspecte personale referitoare la o persoană fizică, în special pentru a analiza sau prevedea aspecte privind performanța la locul de muncă, situația economică, sănătatea, preferințele personale, interesele, fiabilitatea, comportamentul, locul în care se află persoană fizică respectivă sau deplasările acesteia).
Perioada de soluționare a cererii: Vom încerca să soluționăm cererea dvs. referitoare la exercitarea unui drept în termen de 30 de zile. Cu toate acestea, perioada poate fi prelungită din motive privind dreptul specific sau complexitatea solicitării.
Restricționarea accesului: În anumite situații, este posibil să nu putem să vă acordăm acces la toate sau parte din datele cu caracter personal, din cauza unor restricții prevăzute de lege. Vă vom comunica motivul refuzului.
Imposibilitatea identificării: În unele cazuri, este posibil să nu putem să identificăm datele cu caracter personal, din cauza lipsei elementelor de identificare furnizate în cerere. În astfel de cazuri, dacă nu furnizați informații suplimentare care sa permită identificarea dvs., nu vom fi în măsură să dăm curs solicitării dvs.
VIII. INFORMAȚII SUPLIMENTARE ȘI EXERCITAREA DREPTURILOR
Pentru orice alte informații sau nelămuriri cu privire la modul de prelucrare a datelor dvs. cu caracter personal (inclusiv pentru a vă exercita drepturile de mai sus), puteți contacta oricând Responsabilul cu Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal (DPO) din cadrul Generali Pensii, în scris, prin e-mail la adresa gdpr.ro@generali.com, si/sau la adresa poștală București, Piața Charles de Gaulle, nr. 15, etajul 1, Sector 1, România.