Search
search icon Inchide

    Caută

    Maria Mititelu

    1. Cum ai început în asigurări și ce te-a atras la acest domeniu?

    Am început să activez în domeniul asigurărilor din dorința de a înțelege mai bine cum funcționează protecția financiară. Am avut oportunitatea de a lucra la Generali part-time, pe perioada facultății, iar această experiență m-a ajutat să înțeleg mai bine ce îmi doresc în carieră.

    2. Ce îți place cel mai mult la ceea ce faci în Generali?

    Îmi place să interacționez cu oamenii și să le ofer soluții care răspund nevoilor lor, construind relații autentice. Această abordare nu doar că îmi aduce satisfacție personală, dar mă și motivează să continui să învăț și să mă dezvolt, având mereu dorința de a face o diferența pozitivă în vieților celor cu care lucrez sau colaborez.

    3. Cum ai evoluat profesional de când ai intrat în companie?

    Am început activitatea că și consultant în asigurări, iar pe parcursul acumulării experienței și cunoștințelor, am avut ocazia să preiau responsabilitatea de a gestiona o echipa – devenind Unit Manager. Această schimbare m-a provocat să îmi îmbunătățesc abilitățile de leadership și coordonare, iar acum sunt dedicată să ofer sprijin echipei mele – să îi ajut să își atingă obiectivele și să dezvoltăm împreună strategii eficiente pentru a asigura succesul comun.

    4. Care a fost cel mai important moment din carieră ta de consultant?

    Un moment important în carieră a fost decernarea premiului de recunoaștere a performanțelor, la Conferință Națională de Vânzări (2017). Pentru mine a reprezentat confirmarea că sunt pe drumul cel bun și m-a motivat să continui să învăț și să îmi îmbunătățesc abilitățile de vânzare. Totodată, obținerea rolului de Unit Manager a reprezentat un pas major în dezvoltarea carierei mele, având oportunitatea să formez și să inspir alți oameni, construind o carieră pe termen lung în această industrie.

    5. Cum ai reușit să îți construiești relații solide cu clienții?

    Întotdeauna am adoptat o abordare de parteneriat față de clienți. Am fost sinceră în ceea ce privește limitele produselor și le-am explicat clar ce pot și nu pot oferi anumite polițe. De asemenea, m-am asigurat că sunt prezentă în momentele cheie din viață clienților mei – aniversările polițelor, i-am ghidat cu răbdare și empatie în momentele dificile în care se confruntau cu daune sau când era vorba de actualizări importante ale polițelor. Am consolidat relațiile cu clienții prin mesaje sau apeluri personalizate cu ocazia zilelor lor de naștere, de sărbători, etc.

    6. Ce provocări ai întâlnit și cum le-ai depășit?

    În special la începutul carierei, a fost dificil să atrag clienți noi, mai ales într-o piață competitivă. Multe persoane nu sunt foarte familiarizate cu produsele de asigurare sau le consideră inutile, până când nu au o nevoie imediată. Așadar, am început prin a construi o baza solidă de contacte, să fiu activă în platformele de socializare, să particip la diverse evenimente business și am cerut recomandări de la prieteni, familie sau clienți existenți.

    O altă provocare pe care am întâlnit-o a fost să înțeleg că nu toți potențialii clienți vor accepta oferta sau încheia o polița. Refuzurile pot fi demotivante, mai ales atunci când depui efort. Este important să nu te lași descurajat. Am avut de învățat din fiecare refuz, am analizat ce aș fi putut face diferit și să îmi îmbunătățesc tehnicile de vânzare.

    De asemenea, înainte considerăm că odată ce vânzarea a fost finalizată, provocarea s-a terminat. Dar am înțeles pe „pielea mea” că este esențial să menții o relație continuă cu clientul, să verifici periodic dacă i s-au schimbat nevoile și să oferi soluții suplimentare, dacă este cazul. Comunicarea constantă este cheia pentru o relație de lungă durată.

    7. Cum arată o zi obișnuită pentru tine în această profesie?

    O zi obișnuită în această profesie presupune o combinație de activități de vânzare (întâlniri și interacțiuni cu clienții, prezentarea ofertelor de asigurare), consultanță (înțelegerea nevoilor clienților, răspunsuri la întrebările clienților), procesare de documente și polițe, formare și învățare continuă. But first, COFFEE

    8. Ce calități crezi că sunt esențiale pentru succes în acest rol?

    Din punctul meu de vedere, calitățile esențiale pentru un consultant în asigurări sunt:

    • – Abilitatea de comunicare (explicarea în mod clar și accesibil a diverselor concepte, ascultarea activă și înțelegerea nevoilor clientului);
    • – Empatia (necesară în oferirea de soluții personalizate pentru clienți);
    • – Orientarea spre soluții (identificarea rapidă a soluțiilor pentru problemele sau provocările clienților);
    • – Răbdare și perseverență (uneori lucrul cu clienții poate implică un proces lung și complicat, iar cele 2 calități sunt necesare pentru rezultate pe termen lung);
    • – Abilități de negociere, cunoștințe tehnice și învățare continuă.

    Toate acestea, combinate cu o atitudine pozitivă și dorința de a ajută, sunt fundamentale pentru succesul în acest domeniu.

    9. Ce mituri despre asigurări ai demonta pentru cineva nou în domeniu?

    Un mit frecvent întâlnit despre asigurări este că „asigurările sunt prea scumpe și nu merită să plătești pentru ele.” Această este o percepție greșită, care ignoră multiplele beneficii ale asigurărilor. Costul unei asigurări poate fi mult mai mic decât cheltuielile pe care le-ai avea într-o situație neprevăzută, cum ar fi un accident sau o dauna majoră. Asigurările sunt special concepute pentru a oferi siguranță financiară și protecție în față imprevizibilității, pe termen lung.

    10. Ce sfat i-ai da cuiva care vrea să înceapă o carieră în asigurări?

    Pentru o carieră de succes în domeniul asigurărilor este important să îți construiești relații de încredere, atât cu clienții, cât și cu colegii. Încrederea este esențială într-un domeniu care implică protecție financiară.

    Domeniul asigurărilor poate fi imprevizibil și plin de provocări, iar capacitatea de a găsi rapid soluții viabile în fața diferitelor situații este esențială. Fie că lucrezi cu clienți individuali sau cu afaceri, fiecare caz poate adresa nevoi diferite, iar flexibilitatea în gândire pentru înțelegerea clientului și oferirea de soluții personalizate va face diferența.

    Înapoi