Enel Protect

 

Daca ati incheiat un contract de furnizare energie electrica cu Enel pentru oferta Enel Protect sau Enel Protect 360 sau daca urmeaza sa faceti acest lucru, deveniti parte din Grupul de Clienti „Enel Protect”.
Ca membru al acestui Grup, la care aderati in mod voluntar, sunteti Asigurat Generali si beneficiati in mod gratuit, in baza protocolului dintre Enel si Generali, de acoperirea unor riscuri legate de viata, sanatatea sau situatia dvs. financiara.

Ce acopera asigurarea de la Generali:

1. Asigurarea de Deces din Orice Cauza;
2. Asigurarea pentru Invaliditate Permanenta Totala din Orice Cauza;
3. Pierderea Involuntara a Locului de Munca (Somaj).

Detalii despre riscurile asigurate:

  1. Deces din Orice Cauza
    Generali achita mostenitorilor legali ai Asiguratului suma de 1.150 Ron in cazul decesului din orice cauza al Asiguratului.
  2. Invaliditate Permanenta Totala din Orice Cauza
    Generali achita catre dvs. suma de 1.150 Ron in caz de invaliditate permanenta totala.
  3. Pierderea Involuntara a Locului de Munca (Somaj)
    Pentru cazul in care v-ati pierde involuntar locul de munca, veniturile dvs. ar fi diminuate. De aceea, Enel doreste sa preia din greutatile financiare la care veti fi supus, prin acoperirea de somaj, incepand cu a doua luna de somaj, pentru o perioada de maxim 6 luni consecutive si cu o perioada de asteptare de 12 luni dupa ultima plata.
    Generali achita lunar, catre Enel, o suma egala cu valoarea din factura scadenta Enel, dar nu mai mult de 120 Lei pe luna, pentru o perioada de maxim 6 luni consecutive.
    Generali va plati maxim 720 Ron/an de asigurare.

Cand nu sunteti acoperit (Excluderi aplicabile):

1. Excluderi generale, aplicabile tuturor riscurilor

Nu sunt acoperite riscurile care rezulta sau care sunt cauzate de urmatoarele situatii:

  • afectiuni preexistente, boli cronice, dizabilitati sau urmari ale unui accident petrecut anterior includerii in asigurare;
  • participarea Asiguratului la razboi, invazie, actiune a unui inamic strain, ostilitati sau operatiuni belicoase (indiferent daca se declara razboi sau nu), razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, tulburari civile care capata proportia unor miscari populare sau echivaleaza cu acestea, putere militara sau uzurpata, lege martiala sau stare de asediu sau orice evenimente sau cauze care determina proclamarea sau mentinerea legii martiale sau a starii de asediu, precum si participarea Asiguratului la orice actiune in numele sau in legatura cu orice organizatie cu activitati indreptate spre rasturnarea prin forta a Guvernului, de jure sau de facto;
  • orice tentativa de sinucidere a Asiguratului, automutilare sau imbolnavire intentionata; sinuciderea nu este considerata accident;
  • comiterea cu intentie de catre Asigurat a unor fapte grave incriminate de dispozitiile Codului Penal, consumul de alcool la conducerea unui autovehicul caracterizat printr-un grad de alcoolemie al Asiguratului mai ridicat de 0,4 la mie, utilizarea de catre Asigurat a unor medicamente, substante cu efect psihoactiv sau narcotice, consumul de droguri sau efectuarea unor tratamente neprescrise de catre o autoritate medicala competenta;
  • boli mintale, tulburari psihice sau de natura nervoasa;
  • infectarea cu virusul HIV, respectiv SIDA, precum si consecintele/ complicatiile acesteia;
  • nerespectarea/ ignorarea indicatiilor si recomandarilor medicului, rezultatele automedicatiei sau a tratamentului fara prescriptie medicala;
  • orice act intentionat intreprins impotriva Asiguratului de catre mostenitorii sai legali;
  • malpraxisul medical;
  • actele de terorism;
  • lista completa a excluderilor generale aplicabile se regaseste in conditiile contractuale.

2. Excluderi particulare pentru riscul de Pierdere Involuntara a Locului de Munca (Somaj)

  • anterior semnarii Acordului de includere in asigurare, Asiguratul a fost anuntat de catre angajator ca va fi disponibilizat sau la data semnarii acestui acord, Asiguratul era deja somer;
  • la data inceperii Acoperirii prin Asigurare, Asiguratul incepuse procedura legala referitoare la valabilitatea terminarii angajarii;
  • pierderea locului de munca este o consecinta a incalcarii disciplinei in munca;
  • pierderea locului de munca a aparut in timpul perioadei de proba sau la terminarea acesteia contractul de munca nu a fost prelungit;
  • pierderea locului de munca este rezultatul incetarii contractului de munca la initiativa angajatului (demisie) sau ca urmare a acordului partilor;
  • pierderea locului de munca este rezultatul ajungerii la termen a unui angajament pe perioada determinata;
  • Asiguratul refuza sa ocupe un alt loc de munca, potrivit pregatirii sau nivelului studiilor, care i-a fost oferit;
  • Asiguratul este ruda cu angajatorul de la care a fost disponibilizat sau este actionar semnificativ al angajatorului care l-a disponibilizat;
  • Asiguratul a devenit pensionar sau a fost incadrat intr-un grad de invaliditate care a condus la emiterea unei decizii de pensionare;
  • somajul tehnic;
  • lista completa a excluderilor particulare aplicabile se regaseste in conditiile contractuale.

    Ce costuri aveti pentru a beneficia de asigurare (Prima de asigurare):

    Pentru a beneficia de aceasta asigurare, nu trebuie sa platiti nicio suma de bani nici catre Generali, nici catre Enel. Beneficiati de aceasta asigurare in mod gratuit, odata cu incheierea contractului de furnizare de energie electrica cu Enel.

    Durata asigurarii – Acoperirea prin asigurare:

  • incepe la ora 0:00 a primei zile in care este activat contractul dintre Enel si dvs., in calitate de titular al locului de consum;
  • inceteaza in una dintre urmatoarele situatii:
    • –  la data incetarii contractului dvs. cu Enel;
    • –  la data incetarii Protocolului dintre Enel si Generali;
    • –  daca dvs. nu mai vreti sa beneficiati de asigurare.

      Procedura in caz de Daune:

      In cazul producerii unuia dintre cele 3 riscuri, va rugam sa urmati instructiunile de mai jos pentru a beneficia de sumele de bani din asigurare:

  1. Notificati dauna catre Generali in termen de maxim 30 de zile de la data producerii riscului asigurat, prin e-mail la adresa dauneviata.ro@generali.com, sau scrisoare la adresa Calea Plevnei 53, etaj 1, Sector 1, Bucuresti. Notificarea trebuie sa contina o scurta descriere a:
    • riscului asigurat produs;
    • a imprejurarilor care au determinat producerea riscului;
    • precum si, daca este cazul, informatii despre unitatea sanitara care acorda sau a acordat ingrijirile medicale necesare.
  2. Generali va raspunde in scris si va informeaza care este documentatia necesara pentru deschiderea dosarului de dauna. Trebuie sa ne furnizati documentele necesare in termen de maxim 90 de zile de la data producerii riscului asigurat. Acestea sunt, in principal:
    • declaratia de dauna – format standard;
    • dovada producerii riscului asigurat, in functie de fiecare risc in parte: certificat de deces, certificat medical constator al decesului, bilet de externare, dovada invaliditatii, certificat de concediu medical, carnet/ viza somaj etc.;
    • documente de identificare a Beneficiarului;
    • alte documente solicitate de Generali in functie de riscurile acoperite prin certificatul de asigurare.

      Cine primeste sumele din asigurare:

    1. Indemnizatia de asigurare cuvenita pentru riscul de Deces din Orice Cauza se plateste mostenitorilor legali ai Asiguratului.
    2. Indemnizatia de asigurare cuvenita pentru riscul de Invaliditate Permanenta Totala din Orice Cauza are caracter personal si se plateste Asiguratului.
    3. Indemnizatia cuvenita pentru riscul de Pierdere Involuntara a Locului de Munca (Somaj) se plateste catre Enel, in limita maxima de 120 lei/ luna.Daca valoarea facturii depaseste aceasta suma, diferenta va fi platita de catre titularul de contract.

Plata indemnizatiei se va face in termen de maxim 30 zile de la data la care Generali primeste documentatia completa, asa cum a fost solicitata.

Cum ne poti contacta:

La numarul de telefon 0372.01.02.02 (Call center) in intervalul orar 09.00 – 18.00.
In cazul producerii riscului asigurat: la adresa dauneviata.ro@generali.com.
Pe website-ul Generali, la www.generali.ro/enel/enel-protect puteti afla si alte informatii utile.

Materiale descarcabile Enel Protect:

Conditii contractuale aplicabile Enel Protect
Declaratia de dauna
Document de informare produs
Informare GDPR

Sectiunea de intrebari frecvente si raspunsuri utile / Intrebari frecvente si raspunsuri:

  • Ma informeaza cineva de statusul dosarului de dauna si de plata?
    Generali transmite detalii privind statusul dosarului dupa analizarea/ procesarea acestuia.
    La momentul platii, Beneficiarul va primi o informare automata pe adresa de e-mail furnizata de acesta.
  • Care sunt modalitatile de plata?
    Plata Indemnizatiei de asigurare se va face pe teritoriul Romaniei, in moneda convenita in Certificatul de asigurare si in conformitate cu legile aplicabile privind impozitele si taxele, la data efectuarii platii.
  • De cand sunt asigurat?
    Din ziua activarii Contractului de energie Enel, semnat intre Enel si client. Numai contractele incheiate dupa data de 01.09.2020 beneficiaza de aceasta asigurare.
  • Ce fel de confirmare a incheierii asigurarii primesc?
    Se primeste un Certificat de asigurare, ulterior semnarii Contractului de energie Enel Protect.